så vacker

‘’ du är så vacker..’’ viskade han mjukt i mitt öra, jag rös till utav lycka.
Hans händer värmde mina kinder, han såg in i mina ögon och smålog. Jag kunde inte låta bli att le jag heller. ‘’ nej .. ‘’ mumlade jag svagt och tittade ner på den gråa asfalten som låg under oss. Han skakade på sitt huvud ‘’ jo Angelica ‘’  Jag kollade nu upp på honom, in i hans mörkbruna ögon. Nu lät han sina händer falla ner. Han såg på mig otåligt, som om att han väntade på någonting. Jag harklade mig och med hopp om någonting jag kunde säga för att rädda den obehagliga tystnaden. Men ingenting fick jag fram, jag backade några steg men han stoppade mig med sin hand om min hand. Jag såg ner på våra händer, på något vis så gillade jag det här. Våra händer, spänningen, han, jag, vi.
‘’ Angelica ‘’ andades han ut tyst, Han uttalade mitt namn perfekt.
Nästan för perfekt för att få vara sant. Jag tittade upp på honom och mötte hans blick. Det var någonting med den som fick mig att le utav lycka. Någonting som lyste upp mitt mörker.
‘’ Det är någonting med dig..’’ Han log svagt och fångade nu min andra hand. Långsamt närmade han sig mig. Jag kände hans närhet och värme spridas in igenom mig.
Hela jag pirrade nu.
‘’ som får mig att bara vilja. ‘’ nu lät han sina händer långsamt glida upp runt min nacke och försiktigt dra mitt huvud närmare hans. Allt gick så snabbt, men ändå så långamt.
Nu pressade han sina läppar emot mina.
Nu varvade allt ner, och allt gick som en långsam dröm.
Han smakade på min tunga försiktigt, allt var så nytt och spännande.
‘’ ha dig så här nära.. ‘’ mumlade han emellan dom passionerade kyssarna.
Jag flinade och lät mina händer ta ett mjukt grepp om hans nacke, jag drog honom närmre mig. Hela hans värme strålade in i mig. Den värmde upp hela mig och fick mig att må så bra.
Försiktigt lämnade han mina läppar men höll fortfarande om mina tunna kropp, värmen och kärleken fanns fortfarande emellan oss.
‘’ kom ‘’ sa han med en busig röst och tog tag i min hand. Jag följde efter honom, han gick in emot en skog. Det var fuktigt och grenarna skvätte vatten på oss. Men på något sätt så var det mysigt, han stannade vid en stor ek och tog nu båda mina händer.
Jag tittade upp emot honom och kisade med mina ögon, solen bländade mig totalt.
‘’ vad gör vi här? ‘’ frågade jag skumt, han tog flera steg närmare mig och andades tyst in i mitt öra.
‘’ du är inte för dum för att förstå vad jag vill.. ‘’ han skrattade lågt och kysste min kind.
Jag rös till, och nu med en obehaglig känsla.
Träden, rösten, blicken, meningen. Allt fick mig att inbilla mig något jag inte ville tro på alls.
Jag svalde hårt.
‘’ vad.. Vad är det du menar ? ‘’ Nu log han halvt och vände blicken emot Eken istället.
Jag följde hans blick och såg nu vad det var han menade.
För nästan 10 år sedan hade vi stått på samma ställe, då vi var bästa vänner och inget annat.
Då vi hade tagit en varsin kniv och ristat in i den stora Eken. ‘’ Angelica hjärta Simon = för alltid. ‘’ Vi hade tidigare denna dag köpt plast ringar från en automat och givit varandra en varsin. Vi var gifta som bästa vänner.
Vi hade alltid gått tillsammans på den gamla skolan, i samma klass med samma lärare.
Vi hade växt upp bredvid varandra och alltid funnits där när den andra behövde någon som mest.
Jag tittade på Simon som log. ‘’ jag älskar dig Angelica. ‘’ Mina ögon fylldes med lyckliga tårar.
Jag blundade hårt för att tränga dom inne.
‘’ Simon.. ‘’ Viskade jag svagt, han gick närmre mig och tog min hand.
‘’ jag vill leva med dig för alltid ‘’ Jag såg in i hans mörkblåa ögon. ‘’ och inte bara som bästa vänner.. ‘’ fortsatte han och tog fram någonting ur hans jeans ficka. Det var en blå liten ask.
Nu kunde jag inte stå emot tårarna längre, han öppnade den lilla asken och räckte fram den till mig.
‘’ vill du dela ditt liv med mig, mer än bara vänner den här gången ? ‘’
Ringen glimtade i mina ögon, den bländades utav solen och diamanten som satt i mitten utav den guldiga ringen gav mig en massa känslor.
känslorna var blandade men jag visste mitt svar.
Jag nickade svagt och lät honom försiktigt dra på ringen på mitt ringfinger. Jag log svagt. ‘’ jag vill dela mitt liv med dig.. ‘’ Jag slet blicken ifrån ringen och såg in i hans mörkblåa ögon. Ett leende for upp på hans mjuka läppar. ‘’ Mer än bara vänner Simon. ‘’ Leendet blev större och pressades nu emot min mun.
Vi var två själar som förblev en.
I hela vårat liv hade vi vetat om det här, men nu kom verkligheten.
Och jag visste redan nu och då att det här skulle hålla.
Förevigt.
delar med mig med en rätt så gammal novell igen, som jag skrivit såklart.
kommentera vad ni tycker yä.
‘’ du är så vacker..’’ viskade han mjukt i mitt öra, jag rös till utav lycka.
Hans händer värmde mina kinder, han såg in i mina ögon och smålog. Jag kunde inte låta bli att le jag heller. ‘’ nej .. ‘’ mumlade jag svagt och tittade ner på den gråa asfalten som låg under oss. Han skakade på sitt huvud ‘’ jo Angelica ‘’  Jag kollade nu upp på honom, in i hans mörkbruna ögon. Nu lät han sina händer falla ner. Han såg på mig otåligt, som om att han väntade på någonting. Jag harklade mig och med hopp om någonting jag kunde säga för att rädda den obehagliga tystnaden. Men ingenting fick jag fram, jag backade några steg men han stoppade mig med sin hand om min hand. Jag såg ner på våra händer, på något vis så gillade jag det här. Våra händer, spänningen, han, jag, vi.
‘’ Angelica ‘’ andades han ut tyst, Han uttalade mitt namn perfekt.
Nästan för perfekt för att få vara sant. Jag tittade upp på honom och mötte hans blick. Det var någonting med den som fick mig att le utav lycka. Någonting som lyste upp mitt mörker.
‘’ Det är någonting med dig..’’ Han log svagt och fångade nu min andra hand. Långsamt närmade han sig mig. Jag kände hans närhet och värme spridas in igenom mig.
Hela jag pirrade nu.
‘’ som får mig att bara vilja. ‘’ nu lät han sina händer långsamt glida upp runt min nacke och försiktigt dra mitt huvud närmare hans. Allt gick så snabbt, men ändå så långamt.
Nu pressade han sina läppar emot mina.
Nu varvade allt ner, och allt gick som en långsam dröm.
Han smakade på min tunga försiktigt, allt var så nytt och spännande.
‘’ ha dig så här nära.. ‘’ mumlade han emellan dom passionerade kyssarna.
Jag flinade och lät mina händer ta ett mjukt grepp om hans nacke, jag drog honom närmre mig. Hela hans värme strålade in i mig. Den värmde upp hela mig och fick mig att må så bra.
Försiktigt lämnade han mina läppar men höll fortfarande om mina tunna kropp, värmen och kärleken fanns fortfarande emellan oss.
‘’ kom ‘’ sa han med en busig röst och tog tag i min hand. Jag följde efter honom, han gick in emot en skog. Det var fuktigt och grenarna skvätte vatten på oss. Men på något sätt så var det mysigt, han stannade vid en stor ek och tog nu båda mina händer.
Jag tittade upp emot honom och kisade med mina ögon, solen bländade mig totalt.
‘’ vad gör vi här? ‘’ frågade jag skumt, han tog flera steg närmare mig och andades tyst in i mitt öra.
‘’ du är inte för dum för att förstå vad jag vill.. ‘’ han skrattade lågt och kysste min kind.
Jag rös till, och nu med en obehaglig känsla.
Träden, rösten, blicken, meningen. Allt fick mig att inbilla mig något jag inte ville tro på alls.
Jag svalde hårt.
‘’ vad.. Vad är det du menar ? ‘’ Nu log han halvt och vände blicken emot Eken istället.
Jag följde hans blick och såg nu vad det var han menade.
För nästan 10 år sedan hade vi stått på samma ställe, då vi var bästa vänner och inget annat.
Då vi hade tagit en varsin kniv och ristat in i den stora Eken. ‘’ Angelica hjärta Simon = för alltid. ‘’ Vi hade tidigare denna dag köpt plast ringar från en automat och givit varandra en varsin. Vi var gifta som bästa vänner.
Vi hade alltid gått tillsammans på den gamla skolan, i samma klass med samma lärare.
Vi hade växt upp bredvid varandra och alltid funnits där när den andra behövde någon som mest.
Jag tittade på Simon som log. ‘’ jag älskar dig Angelica. ‘’ Mina ögon fylldes med lyckliga tårar.
Jag blundade hårt för att tränga dom inne.
‘’ Simon.. ‘’ Viskade jag svagt, han gick närmre mig och tog min hand.
‘’ jag vill leva med dig för alltid ‘’ Jag såg in i hans mörkblåa ögon. ‘’ och inte bara som bästa vänner.. ‘’ fortsatte han och tog fram någonting ur hans jeans ficka. Det var en blå liten ask.
Nu kunde jag inte stå emot tårarna längre, han öppnade den lilla asken och räckte fram den till mig.
‘’ vill du dela ditt liv med mig, mer än bara vänner den här gången ? ‘’
Ringen glimtade i mina ögon, den bländades utav solen och diamanten som satt i mitten utav den guldiga ringen gav mig en massa känslor.
känslorna var blandade men jag visste mitt svar.
Jag nickade svagt och lät honom försiktigt dra på ringen på mitt ringfinger. Jag log svagt. ‘’ jag vill dela mitt liv med dig.. ‘’ Jag slet blicken ifrån ringen och såg in i hans mörkblåa ögon. Ett leende for upp på hans mjuka läppar. ‘’ Mer än bara vänner Simon. ‘’ Leendet blev större och pressades nu emot min mun.
Vi var två själar som förblev en.
I hela vårat liv hade vi vetat om det här, men nu kom verkligheten.
Och jag visste redan nu och då att det här skulle hålla.
Förevigt.

Kommentarer
Postat av: Wilma [FOTO]

Har en dagens blogg tävling på min blogg, sista dagen är idag för sen börjar jag med veckans blogg istället! Var gärna med, du kan komma direkt till inlägget här:

http://wilmaan.blogg.se/2011/august/dagens-bloggar-ny-omgang-2.html#comment

2011-08-19 @ 18:39:19
URL: http://wilmaan.blogg.se/
Postat av: Josefin

Nu är vinnarna dragna! Kika in och kolla om det var du som vann! =)

2011-08-20 @ 09:01:30
URL: http://reloadmee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0